stille tocht Memphis – dood door politie aanrijding

Het uitblijven van een bericht op DSE was voor mij aanleiding om zelf dit bericht te plaatsen. Het is goed dat er veel mensen bij de herdenking waren en vormt hopenlijk een kleine steun voor de familie van Memphis.

Het uitblijven van een bericht op DSE was voor mij aanleiding om zelf dit bericht te plaatsen. Het is goed dat er veel mensen bij de herdenking waren en vormt hopenlijk een kleine steun voor de familie van Memphis.

Wat ik niet ok vind is dat die arrestatie-teams zo verdomde hard door de bebouwde kom racen. Op de A58 en A2 al diverse incidenten met die sinistere donkere bmw’s/audi’s/landcruisers met blauwe zwaailichten meegemaakt en ik vind het verkeers-gedrag van die politie teams agressief en bedreigend.

Daarnaast begrijp ik niet dat een arrestatie-team voor de regio eindhoven domicilie houdt in het hoofdkantoor in eindhoven, midden in de stad, dus ze moeten altijd dwars door de stad. Wat is daar nou handig aan?

Laatst op de binnenring een bijna aanrijding gehad met een politie-auto, bij een kruising van de strijpsestraat met de beukenlaan. Ze hadden zwaailicht, maar geen sirene. Ik zag ze pas op het laatste moment, ik had groen (net als Memphis). Zowel politieauto als ik hebben geremd, mijn abs trad in werking. Tijdstip : 20:00h. Waarom had die politie auto geen sirene aan? Nog vroeg genoeg zou ik zeggen. Zeker een zorg omdat ik de laatste tijd meer hardrijdende politie-autos zie in de bebouwde kom met zwaailicht en zonder sirene, het lijkt wel of dat beleid is geworden.

Mijn hoop is dat de politie duidelijke instructies gaat krijgen om minder aggressief en meer opvallend te gaan rijden, want het is helemaal niet ok dat ze burgers in gevaar brengen, en blijkbaar kunnen ze het juiste gedrag zelf niet opbrengen.

Een reactie

  • gouddelver

    U zegt wat velen denken
    Het is uitermate triest voor het slachtoffer en haar familie en ook uitermate tragisch voor de agent die achter het stuur zat van de rampwagen. Maar wat u schrijft zullen velen gedacht hebben.
    Er is, als de schijn ons niet bedriegt, ondoordacht gehandeld. Als er om 11.00 uur een melding komt van een bedreiging, maar men talmt tot 13.00 uur om daar op te reageren, lijkt er ook geen noodzaak meer om daar met een rotgang naar toe te rijden. Bovendien moet de politie zich natuurlijk realiseren dat op kruispunten kruisend verkeer groen licht kan hebben en van aanstormende politieauto’s mogelijk geen enkel signaal heeft opgevangen.
    Wat u zegt over de vestigingsplaats van een arrestatieteam verdient ook serieuze overweging. Zelf vroeg ik mij af, of – indien dat technisch mogelijk is – van het ongelukskruispunt misschien beter een rotonde gemaakt kan worden.