Persbericht Poëthement: DICHTERS IN DE Atelierroute 2008.

Op 4-5 oktober 2008 wordt in Eindhoven en omgeving wederom een Atelierroute gehouden. Daar nemen bijna 120 kunstenaars aan deel. Ook dit jaar participeren dichters (niet alleen uit Eindhoven of uit de regio) in dit kunstfestijn. Dat doen ze al jaren en al jaren erg succesvol. Het levert ook de nodige inspiratie op. Nadere informatie over de Atelierroute: www.atelierroute.dse.nl

Dichters die interesse hebben kunnen zich aanmelden op het emailadres: pmarechal@online.nl Graag voor: 26 september a.s. Het thema is vrij. Het is te waarderen als ook gedichten over kunst wordt voorgedragen. Presentaties in kleine groepjes zijn vaak succesvol.

De ateliertijden voor bezoek en voor te dichten zijn: 11.00 – 17.00 uur.
Op zondag worden de dichters verzocht zich rond 16.00 te melden bij deKunstClub (Zeelsterstraat 147, Eindhoven) voor een finaal en collectief optreden met een gezellig natje en droogje. Ook bezoekers zijn hier welkom.

In de Centrale Bibliotheek De Witte Dame (Emmasingel, Centrum Eindhoven) zal in de laatste week van de maand een infotafel met plattegronden van alle deelnemende adressen en infomateriaal gratis beschikbaar worden gesteld. Dat geldt tevens voor de filialen van de bibliotheek, het VVV-Kantoor, Museum Kempenland en het Van Abbemuseum. Tijdens het weekend van de Atelierroute worden de deelnemende locaties voor het gemak gemarkeerd met de atelierroutevlag.

Vanwege dierendag zullen een aantal kunstenaars extra aandacht Aan dieren besteden. Een onderwerp dat ook voor dichters een uitdaging kan zijn.

Pierre Maréchal
Poëthement