dinsdag 22 mei: Science cafe : van WORLD OF WARCRAFT tot SECOND LIFE

Studium Generale (TUe) en Centre for Technical Training (Philips Research) nodigen je uit voor een volgend Science café op dinsdag 22 mei over:

MMORPG : Fantasy wordt science
van WORLD OF WARCRAFT tot SECOND LIFE

Miljoenen mensen hebben een alter ego in de virtuele werelden van de MMORPG’s (Massive Multiplayer Online Role Playing Game).
De bekendste is World of Warcraft, met 8 miljoen deelnemers. Het meest in de belangstelling staat op dit moment Second Life (met 800.000 deelnemers).

Studium Generale (TUe) en Centre for Technical Training (Philips Research) nodigen je uit voor een volgend Science café op dinsdag 22 mei over:

MMORPG : Fantasy wordt science
van WORLD OF WARCRAFT tot SECOND LIFE

Miljoenen mensen hebben een alter ego in de virtuele werelden van de MMORPG’s (Massive Multiplayer Online Role Playing Game).
De bekendste is World of Warcraft, met 8 miljoen deelnemers. Het meest in de belangstelling staat op dit moment Second Life (met 800.000 deelnemers).
Een MMORPG met een eigen economie, waarin geld verdiend kan worden en waarin de het virtuele geld (de Linden dollar) een eigen koers heeft t.a.v. de ‘echte dollar’.
Daarmee komt er een overlap tussen virtuele en reële wereld. Een ontwikkeling die ook bij andere MMORPG’s waargenomen kan worden.

De vraag is welke ontwikkelingen te verwachten zijn voor industrie, gemeenschap, en wetenschap.
Tijdens dit Science Café behandelen drie sprekers dit onderwerp vanuit verschillende invalshoeken:
MMORPG’s, Wat zijn het? Wat kun je ermee?
door Evert Hoogendoorn, Hogeschool van de Kunsten, Utrecht
Wat betekent gaming voor de spelers? Geweld? Verslaving?
door Jeroen Lemmens, Universiteit van Amsterdam
Philips in Second Life
door Dolf Wittkämper, Philips Design
De muziek wordt verzorgd door DJ.s Wank en Ivo Daniels
Zorg dat je erbij bent! Iedereen die geinteresseerd is, is van harte welkom.

Dinsdag 22 mei, 20.00-22.00 uur
Grand Café Centraal, Markt 8, Eindhoven
www.sciencecafeeindhoven.nl