registreren | inloggen
Gebruikersnaam Wachtwoord

DSE mail problemen met Apple iOS 8.4 op Ipad en Iphone

iPhone en iPad ondervinden na een update naar iOS 8.4 mailproblemen bij DSE. De Apple gebruikers krijgen dit bericht te zien:
“E-mail ophalen mislukt. De e-mailserver “mail.dse.nl” reageert niet. Controleer of u de juiste accountinfo hebt ingevoerd in de e-mailinstellingen”. Zonder SSL op poort 143, werkt het nog wel. We weten nog niet waar dat aan ligt, er wordt aan gewerkt. Mocht er iemand een oplossing kennen deel hem dan met ons.
Windows systemen werken normaal.

Ook met OS X 10.10.4

Ik had net een e-mail verstuurd aan helpdesk@dse.nl. Hetzelfde probleem ervaar ik ook onder OS X 10.10.4. Het enige wat vooralsnog lijkt te werken is het uitzetten van SSL. Ik vermoed dat daar ook de oorzaak te vinden is.

Update:
Mijn vermoeden wordt versterkt door meerdere regels als volgende in system.log:
system.log:Jul 3 11:53:43 rotor.[privé (red)] Mail[369]: CFNetwork SSLHandshake failed (-9850)

Inlogproblemen

Hallo, ik heb net de upgrade uitgevoerd en heb geen problemen. Ik gebruik OS 8.4 op een IPad Air 2 WiFi 16gb.

ook hier problemen imac

Na de update van onze mac, ervaren ook wij mail problemen met dse. Ook zonder SSL op poort 143.

Ook zonder update problemen

Al jaren gebruik ik een MacBook met system 10.6.8 zonder enig probleem.
Een paar dagen terug begon ook daar dat probleem, zonder enige update of wijziging.
Mail via DSE wekt nu wel op port 143 ZONDER SSL, de Apple-mailserver werkt wél gewoon op port 993, MET SSL.
Mijn conclusie: het zit niet in de update.

Noud Vermeulen