registreren | inloggen
Gebruikersnaam Wachtwoord

Digipanel tegen de ruit?

/~henkdaalder/images/filevrij_met_beter_benutten.jpg


Waar blijft de uitslag van het digipanel? Wie weet hoe het zit?
De gemeente Eindhoven meldde dat ze de eindhovense bevolking de vraag wilde voorleggen wat zij vonden wat de beste keuze voor BOSE is. Een "Ruit" of een plan dat meer op benutten inzet. Dat de uitslag uitblijft, doet vermoeden dat de ruit-wens van de gemeente onvoldoende steun kreeg.

eindhovense raad keurt ruiten goed

Maandagavond 21 maart, heeft de Eindhovense raad met 24 van de 45 stemmen besloten de kleine en de grote ruit te adviseren aan de SRE.
Wel hebben ze de volgende amendementen er aan toegevoegd:

2 Optimalisatie van het gebruik van benuttingsmaatregelen toe te voegen
3 Randvoorwaarde is borging van het milieu- en landschapsbelang als waarde op zichzelf
4 De mogelijkheid van ondertunneling van het traject wordt bij de uitwerking van het traject onderzocht.
5 Alle maatregelen worden gefaseerd uitgewerkt en uitgevoerd waarbij
effecten van gerealiseerde maatregelen worden gemeten en bijsturing kan plaatsvinden; er vindt een evaluatie plaats tussen realisering van de trajecten genoemd onder punt 1 (=de beide ruiten)

PvdA, SP en GL stemden tegen

http://www.beterboseplan.nl

100000 km/jaar is een zware verslaving

1. Lees de helmondse studie over DVM, het gaat echt wel wat verder dan "sociaal" afgestelde stoplichten, helaas vergt het wel enig beta denkwerk om dat te doorgronden. De resultaten voor de gemiddelde reistijd zullenook in de stadsregio spectaculair zijn, als ze echt worden toegepast.
2. hoeveel van die 100000 moet perse in de spits?
3 hoeveel van die 100000 is te vermijden door breedband technieken te gebruiken?
4. Hoe snel wordt het als de Poot van Metz en de A67 zijn verdubbeld?

Waar het gemiddelde ca 15000 km per jaar is, is jouw score buiten proportioneel, daar is geen beleid op te maken.
Vind je het zelf ook geen verspilling van tijd om zolang in de auto te zitten, jouw score komt neer op 500 km per werkdag en wellicht 5 tot 7 uur in de auto. Heb je nog wel tijd over om echt te werken?
Wel eens gehoord van de telefoon?


Ik begrijp best dat dit soort vragen niet relevant zijn voor bijv een taxi chauffeur

Ik betaal mijn dienstverlener niet om te reizen

Beste Angelo, ik hoop dat je een groot deel van die 100.000km/jaar per vliegtuig reist. Het blijft zonde van de tijd. Natuurlijk doe je beslist niet aan opleiden van lokale collega's dat is slecht voor je marktwaarde.
Het kan ook anders.
Ik heb vanuit Eindhoven verschillende IT applicaties beheerd die verspreid in het land bij afdelingen in gebruik waren. Telewerken kan best. (Dat was in 1985, met telnet)
Een telefonist kan met wat techniek overal zitten, ook thuis, zie FBTO.
Een hands-on IT'er hoeft niet de hele dag bij de klant te zitten, hij kan ook veel van zijn werk op afstand doen en die activiteiten die wel op locatie moeten gebeuren, daarvoor gaat hij buiten de file op pad.

Als ik structureel een dienstverlener nodig heb die jaarlijks de reistijd van 100.000 km in de auto verspilt, dan is er een ernstig kennis probleem, dat goedkoper met opleiding van localo's is op te lossen. Ik ken een bedrijf dat door heel europa een heel speciaal soort machines heeft staan, Alleen zij kunnen ze instellen, denken ze. Daarom hebben ze bij al hun apparaten een afstandsbesturingsysteem ingebouwd. En kunnen ze desnoods elk uur op afstand even kijken hoe die het doet. Om 8 uur belt bijv. de klant uit Munchen, zij loggen in en stellen de parameters bij. Om 9 uur belt een klant uit Glasgow, zij loggen in en instrueren de localo om een onderdeel te vervangen.
Tegelijkertijd helpen ze een klant in Valencia. De telefoon is zo gemakkelijk. Ze zijn echt wel verschillende keren bij die klanten op het bedrijf geweest maar ze hoeven er niet elke keer naar toe.
In Barneveld staat een kantoor van waaruit wereldwijd Web Content Management en Document Management systemen voor klanten worden gemonitored en evt ingegrepen, vanuit Barneveld worden backups gemaakt en operationele rapporten en rekeningen verstuurd.
Het enigste wat ze nodig heben is hun specialistische kennis, hun klanten en 3-dubbel beschikbare en beveiligde breedband verbindingen.

ga toch fietsen

Interessante discussie hier! Ik weet niet hoe iemand het voor elkaar krijgt om 100.000 km/jaar te rijden, maar daar wilde ik niet op in gaan. Wel het volgende:

Er is een heel simpele oplossing: ga fietsen! En nee, ik ben er niet om bomen of zeehondjes of wat ook te knuffelen. Ook deze Pietje heeft een baan in de buurt van Eindhoven waar hij aanwezig moet zijn. het verschil is dat deze Pietje elke dag op de fiets stapt, en met dezelfde reistijd op zijn werk is als zijn collega's die met de auto gaan!

Helaas ben ik het onderzoek kwijt waar de volgende uitspraak op gebaseerd is, maar geloof me, het is waar: in veel files rond de grote steden (dus ook rond Eindhoven) staan forensen die uit een buurgemeente naar de stad gaan voor hun werk. Vaak zijn dit kleine afstanden, 10 tot maximaal 15 km., die makkelijk te fietsen zijn!
Verder is het zo dat een druk lokaal wegennet ook zijn effect heeft op de snelwegen, de doorstroom in z'n geheel wordt minder.
Dus als al die mensen die dicht bij de stad wonen nou eens gaan fietsen, houden we de snelwegen vrij voor het lange afstandsverkeer.
Helaas durft geen enkele beleidsmaker of politicus z'n nek uit te steken voor dit standpunt. Want kom eens aan de heilige koe!

Let wel: ik ben niet voor bomen knuffelen, ik ben niet tegen auto's (heb er zelf een), maar ik ben wel tegen zinloze autokilometers en miljardenkostende "oplossingen" zodat we met z'n allen dit soort kilometertjes maar vooral kunnen blijven maken.

Dus wordt realistisch, en stop met ons duur betaalde belastinggeld over de balk te smijten voor pseudo-oplossingen. Meer asfalt zorgt alleen maar voor meer kilometers. Maar u betaalt liever voor meer asfalt. Prima. Alleen doe ik daar jammer genoeg aan mee. En daarom zeg ik liever NEE!

Digipanel uitslag

De Digipanel uitslag kwam maandagmiddag 21 maart (of eerder) beschikbaar, voor het begin van de raadsvergadering.
46% is vioor het collegevoorstel
34% voor het Beter BOSE Plan
4% wil ists anders
16% weet het niet

Onder vrouwen scoort het Beter BOSE Plan beter en ook bij iedereen naarmate de leeftijd hoger wordt. Ook onder hoger opgeleiden neemt de score voor hwet Beter BOSE Plan toe.