registreren | inloggen
Gebruikersnaam Wachtwoord

 
DSE vraag & antwoord

Hier is de geselecteerde vraag en het antwoord:


Categorie: spam

VRAAG: Moet ik iets instellen in mijn e-mail?

ANTWOORD:
In principe hoef je niets in te stellen, want DSE markeert standaard de meeste spam zodat je die makkelijk zelf kunt verwijderen. Je kunt echter nog een aantal details zelf instellen via MijnAccount/Spamopties. Lees dan wel eerst dit (technische) verhaal:

Onze spamdetector heeft een paar opties waarbij je kunt kiezen op welke manier de spamdetector aan moet geven dat er spam is. Standaard zal er bij spammail door DSE de tekst *****SPAM***** in de 'onderwerp'-regel van het e-mailbericht geschreven worden. Met behulp van je eigen e-mail pakket op je computer kun je dat bericht dan deleten of in een aparte map opslaan.

Je kunt er ook voor kiezen om de spam-melding alleen in de header van je e-mail te krijgen (de z.g. "X-Spam-Flag: YES"). Niet alle mailpakketten kunnen in de header filteren. Outlook wel, maar Outlook Express weer niet.

Normaal zijn de headers onzichtbaar. Wil je ze bekijken lees dan hier verder.

Je kunt bij de spamopties (via MijnAccount) ook aangeven dat alle spam-mail direct op de DSE-server verwijderd moet worden, zodat je ze niet meer hoeft te downloaden. Die spam komt dan op de DSE-server voor een week in je Trash directory te staan.

Tenslotte kun je bij de spamopties aangeven dat mail van een bepaalde afzender altijd spam is (blacklist) of juist geen spam is (whitelist). Let op: de blacklist optie heeft weinig zin als het om spammers gaat die zeer regelmatig van (vervalst) afzenderadres wisselen. Helaas geldt dat voor de meeste spam...


De url van deze specifieke vraag is http://www.dse.nl/helpdesk/question.php?id=95

Voor een volledig overzicht van vragen & antwoorden: => ga naar de helpdesk-pagina's