registreren | inloggen
Gebruikersnaam Wachtwoord

 
DSE vraag & antwoord

Hier is de geselecteerde vraag en het antwoord:


Categorie: spam

VRAAG: Een e-mail is als spam gedetecteerd. Wat nu?

ANTWOORD:
DSE heeft voor elke gebruiker een automatische spamdetector (SpamAssassin) geinstalleerd. Je kunt nu direct zien of een bericht spam is. DSE houdt de spam niet tegen maar zorgt er wel voor dat alle 'verdachte mail' van een label ***SPAM*** voorzien wordt. Daarmee kun je in je eigen mailprogramma direct iets kan doen (b.v. weggooien). Zie ook de volgende vraag...

We bieden ook de optie aan om spam direct op de DSE-server te verwijderen zodat je die niet eerst hoeft te downloaden. Als je ervan overtuigd bent dat jouw spamdetectie-instellingen optimaal zijn dan kun je via MijnAccount instellen dat de spam meteen in de map 'Trash' gezet wordt. Kijk wel regelmatig in je Trash met WebMail want de binnengekomen spam gaat ten koste van diskruimte en er kàn natuurlijk altijd een belangrijk bericht tussen zitten. DSE zal alle mail in 'Trash' die ouder dan een week is verwijderen.

Het detecteren op spam (met SpamAssassin) en virussen (met Amavis virusscan) is een geautomatiseerd proces. Jouw privacy is dus gewaarborgd. DSE biedt echter geen garantie dat de detectors alle spam en virussen herkennen. Ook kan het soms gebeuren dat e-mail onterecht als spam gedetecteerd wordt.


De url van deze specifieke vraag is http://www.dse.nl/helpdesk/question.php?id=57

Voor een volledig overzicht van vragen & antwoorden: => ga naar de helpdesk-pagina's