DSE vraag & antwoord
Hier is de geselecteerde vraag en het antwoord:
Categorie: algemeen
VRAAG: Wat gebeurt er als ik mijn account lang NIET gebruik?
ANTWOORD:
Als jij jouw account een langere tijd (6 maanden) niet gebruikt kunnen we jouw account opheffen wegens "inactiviteit".
Belangrijk bericht over 'een teken van leven'
DSE wil graag gratis accounts aanbieden aan zoveel mogelijk gebruikers, vooral aan mensen die er ook echt gebruik van maken. Accounts die niet meer actief gebruikt worden zitten daarbij behoorlijk in de weg en worden daarom verwijderd.
Het is dus belangrijk om regelmatig op DSE 'een teken van leven' te geven.
Dat gaat als volgt:
- Wij monitoren continu of je op DSE actief bent.
Zo'n teken van leven is:
- centraal inloggen op onze website voor je Webmail, voor MijnAccount of om iets op onze homepage te posten
- je mail op DSE lezen met pop of met webmail
- bijwerken van je website via (S)FTP of Frontpage
- Let op: als je de mail naar jouw DSE-adres automatisch laat doorsturen naar een ander adres kunnen wij niet zien of jouw account actief is want ook totaal verlaten accounts blijven mail ontvangen. Je zal dan toch via een van de eerder genoemde manieren een teken van leven moeten geven.
- Als we tenminste drie maanden lang geen teken van leven hebben gezien sturen we een waarschuwing per e-mail naar je DSE-adres. Als je je DSE-mail regelmatig leest (tenminste één keer per maand, zoals ook in onze algemene voorwaarden staat) kan je de waarschuwing niet missen.
Laat je de mail automatisch doorsturen dan krijg je natuurlijk de waarschuwing op je doorgestuurde adres (dus zorg dat het een geldig werkend e-mailadres is).
- Als je de waarschuwing krijgt en de website nog niet geblokkeerd is hoef je alleen maar één keer een teken van leven te geven (zie hierboven) en je bent weer "actief"
- Na minimaal vier maanden van inactiviteit kunnen we jouw homepage blokkeren. Bezoekers krijgen dan de melding dat de website onbereikbaar is wegens inactiviteit van de eigenaar.
Ben jij de eigenaar? Neem dan snel actie! Log in op MijnAccount en stuur daarna een mail naar helpdesk@dse.nl. Dan maken wij de website weer bereikbaar!.
- Na minimaal zes maanden van inactiviteit kunnen wij het account compleet verwijderen. De inhoud van het account is dan niet meer terug te halen.
Het is zowieso handig om regelmatig in te loggen op MijnAccount. Je kunt dan tegelijk checken of je nog voldoende quota hebt, of er nog nieuwe faciliteiten bijgekomen zijn en je kunt je adresgegevens bijwerken!
Voor een volledig overzicht van vragen & antwoorden:
=> ga naar de helpdesk-pagina's