registreren | inloggen
Gebruikersnaam Wachtwoord

 
DSE vraag & antwoord

Hier is de geselecteerde vraag en het antwoord:


Categorie: spam

VRAAG: Ik kan van bepaalde mensen geen mail ontvangen.

ANTWOORD:
Mail wordt verzonden via een mailserver. Als er via zo'n mailserver veel spam verstuurd wordt zullen er ook veel klachten komen. Treedt de eigenaar van die mailserver niet effectief op tegen spammers die zijn mailserver misbruiken, dan zal die mailserver automatisch tijdelijk op diverse zwarte lijsten (blacklists) komen te staan.
Om de hoeveelheid spam te verminderen blokkeren veel providers het ontvangen van mail die van zo'n verdachte mailserver komt. DSE doet dat ook. Daarmee kunnen we al ruim de helft van alle aangeboden spam bij de voordeur weigeren en daarmee de spam-overlast voor onze gebruikers beperken!
DSE zal bij het weigeren van een mail een foutboodschap terugsturen naar de originele zender. Daarin staat dan dat de originele mailserver op een blacklist staat (b.v. smtp;554 Service unavailable; Client host [xxx.xxx.xxx.x] blocked using bl.spamcop.net; ).

Wat kun je doen als jouw mail om die reden niet door DSE ontvangen kan worden?
Als je aan het spammen was: stop met het spammen! Als het gewone mail is: klaag bij de eigenaar van de mailserver (meestal is dat de provider waar jij de internettoegang van krijgt).
Als die provider onvoldoende optreedt tegen misbruik van zijn mailserver is de kans groot dat zo'n mailblokkade vaker zal optreden. We zien dat de laatste tijd veel bij b.v. de mailservers van Planet.


De url van deze specifieke vraag is http://www.dse.nl/helpdesk/question.php?id=224

Voor een volledig overzicht van vragen & antwoorden: => ga naar de helpdesk-pagina's