registreren | inloggen
Gebruikersnaam Wachtwoord

 
DSE vraag & antwoord

Hier is de geselecteerde vraag en het antwoord:


Categorie: e-mail

VRAAG: Webmail: ERROR Connection dropped by imap-server

ANTWOORD:
Als je webmail opstart of via Webmail probeert te mailen kan je soms de foutboodschap krijgen "ERROR: Connection dropped by imap-server." Meestal heeft dat te maken met een grote drukte op de server waardoor het niet lukt om het mailvenster correct te openen. Wij zijn bezig onze mail naar een snellere server te verhuizen en zullen dat in de loop van 2013 gereed hebben.
Als er dan na lang wachten en herhaaldelijk proberen niets gebeurt, kan het zijn dat er bij ons een webmail storing is. Stuur ons dan svp via een ander mailprogramma een mail zodat we de storing kunnen verhelpen.

Krijg je echter ook nog een boodschap zoals: "Verzoek: SUBSCRIBE "INBOX(.Sent)", doe dan wat hieronder staat.

Vaak ligt het probleem aan het ontbreken van een of meer bestanden in je mail-directory. De oplossing die meestal goed werkt is:
- verwijder via MijnAccount een eventuele automatische maildoorsturing.
- stuur via je mailprogramma op je PC een e-mail naar jouw account
- zodra die mail door DSE ontvangen is worden de ontbrekende bestanden aangemaakt
- je kunt nu weer gewoon webmail gebruiken
- zet eventueel je automatische maildoorsturing weer aan via MijnAccount.


De url van deze specifieke vraag is http://www.dse.nl/helpdesk/question.php?id=209

Voor een volledig overzicht van vragen & antwoorden: => ga naar de helpdesk-pagina's