registreren | inloggen
Gebruikersnaam Wachtwoord

 
DSE vraag & antwoord

Hier is de geselecteerde vraag en het antwoord:


Categorie: disk-verbruik

VRAAG: Hoe zit het precies met die diskruimte limieten?

ANTWOORD:
Dit wordt helaas een wat technisch verhaal :-)

Elke gebruiker heeft twee disk limieten (quota): de 'toegestane limiet' en de 'harde limiet'.

In principe moet je onder je 'toegestane limiet' zien te blijven. Je mag er gedurende maximaal 7 dagen wel iets overheen gaan, mits je binnen 7 dagen weer onder je 'toegestane limiet' zit. Blijf je er toch boven zitten, dan wordt je diskverbruik bevroren en kan je vrijwel niets meer doen. Het enige wat je dan nog wel kunt doen is het verwijderen van bestanden totdat je weer onder je 'toegestane limiet' komt.

De 'harde limiet' is echt HARD. Niemand kan boven die limiet uitkomen. Pogingen om dat toch te doen zullen resulteren in een fout. Wat er vervolgens gebeurt hangt af van de applicatie die probeerde teveel data weg te schrijven. Soms krijg je een nette melding dat 'the quota exceeded' is. De applicatie kan ook zonder nette melding spontaan stoppen en zelfs beschadigde bestanden achterlaten (b.v. lege bestanden bij een vastgelopen FTP).


De url van deze specifieke vraag is http://www.dse.nl/helpdesk/question.php?id=172

Voor een volledig overzicht van vragen & antwoorden: => ga naar de helpdesk-pagina's