registreren | inloggen
Gebruikersnaam Wachtwoord

 
DSE vraag & antwoord

Hier is de geselecteerde vraag en het antwoord:


Categorie: algemeen

VRAAG: Waarom moet ik mijn echte naam/adres invullen?

ANTWOORD:
Daar zijn een aantal redenen voor:

  1. Ten eerste omdat het volgens onze Algemene Voorwaarden verplicht is. En daarmee ga je expliciet akkoord als je een account aanvraagt.
  2. Elke gebruiker is expliciet verantwoordelijk voor wat die met zijn account doet. DSE is daarvoor niet aansprakelijk. Dat betekent dus wel dat wij precies willen weten wie er achter een account zit. Daarom hebben wij een geldige en zonodig traceerbare naam en (woon)adres nodig.
  3. Regelmatig komen er van gebruikers vragen binnen m.b.t. hun account. Die varieren van vergeten wachtwoorden tot specifieke vragen waarvoor wij in het specifieke account moeten kijken. We moeten dan eerst vaststellen dat de vragensteller echt de eigenaar van het bewuste account is (en niet iemand anders met een valse identiteit of een vals adres).
  4. DSE biedt gratis faciliteiten en gastvrijheid aan haar gebruikers. De gebruiker weet precies wie en wat DSE is. Daarom willen wij van onze gastgebruikers ook graag weten wie ze echt zijn en vragen wij dat ze zich gedragen volgens de regels van de gastheer. Eigenlijk heel normaal, net als bij gasten die je zelf thuis ontvangt.
Wat bedoelen we met 'echte naam /adres'?
Daarmee bedoelen we jouw echte voor- en achternaam en het adres waar je woont. We willen dus geen zakenadres, schooladres of een postbus zien. Ook als je namens een organisatie of vereniging een account aanmaakt, moet je jouw prive-gegevens invullen. Jij bent immers persoonlijk verantwoordelijk voor het account.

Wat gebeurt er dan met mijn gegevens?
Die worden veilig opgeslagen in ons systeem. In tegenstelling tot vele andere providers verkopen of verspreiden wij die gegevens niet aan anderen. Die gegevens blijven vertrouwelijk tussen de gebruiker en ons. Tenzij de rechter of de wet ons in een specifiek geval dwingt anders te doen.

En als ik bij mijn aanmelding toch onjuiste gegevens invul?
Dan handel je in strijd met onze algemene voorwaarden. Zodra we dat op enig moment merken of sterk vermoeden wordt meestal direct het account volledig verwijderd en komt aan onze gastvrijheid een einde...


De url van deze specifieke vraag is http://www.dse.nl/helpdesk/question.php?id=140

Voor een volledig overzicht van vragen & antwoorden: => ga naar de helpdesk-pagina's