registreren | inloggen
Gebruikersnaam Wachtwoord

 
DSE vraag & antwoord

Hier is de geselecteerde vraag en het antwoord:


Categorie: algemeen

VRAAG: Wat moet ik nu op mijn computer instellen?

ANTWOORD:
Je kwam bij DSE binnen door in te loggen bij je eigen internetprovider. Dat blijf je voortaan nog steeds op dezelfde manier doen. Je wijzigt dus niets aan je instellingen voor jouw 'internet-connectie'

Je krijgt bij DSE een handig email-adres dat je via Squirrelmail/Webmail kan uitlezen. Daarvoor hoef je op je computer niets in te stellen. Wil je jouw DSE-mail wel op jouw computer ontvangen met een eigen mail-client zoals b.v. Outlook, Outlook Express, Windows Live Mail of Thunderbird dan moet je in die pakketten in ieder geval jouw email-adres en de DSE-mailserver instellen:

Als het niet werkt check dan ook dit:

Doe het veilig!
Met de standaardinstellingen van jouw mailprogramma wordt meestal het wachtwoord en de mail zonder versleuteling verzonden. Iedereen die jouw internetverkeer kan onderscheppen krijgt dan zonder moeite jouw wachtwoord te pakken. Dat speelt met name als je mobiel verbonden bent met een publiek netwerk.
Gelukkig ondersteunt DSE encryptie dus versleutel jouw mailverkeer met DSE. Dat kan je heel eenvoudig doen: ga naar de geavanceerde instellingen van jouw mailaccount op je mobiel of je laptop. Als je POP gebruikt voor het ophalen van de DSE mail, kies dan bij POP voor het startTLS protocol of vink bij POP de SSL-beveiliging aan (de poort verandert dan van 110 naar 995). Gebruik je IMAP kies dan voor het startTLS protocol of vink daar de SSL-beveiliging aan (de poort verandert dan van 143 naar 993).
Wil je ook veilig versturen? Neem dan contact op met jouw (mobiele) internetprovider want versturen gaat niet via DSE.

Kijk ook eens bij de vragen over e-mail voor meer details en bij de instelmogelijkheden die je via MijnAccount te zien krijgt.

Als je met een homepage wilt gaan werken zijn ook de volgende instellingen van belang:


De url van deze specifieke vraag is http://www.dse.nl/helpdesk/question.php?id=130

Voor een volledig overzicht van vragen & antwoorden: => ga naar de helpdesk-pagina's