registreren | inloggen
Gebruikersnaam Wachtwoord

 
DSE vraag & antwoord

Hier is de geselecteerde vraag en het antwoord:


Categorie: algemeen

VRAAG: Help, ik kan niet (meer) inloggen ....

ANTWOORD:
Ja, dat is niet zo leuk. Hier zijn een paar tips:

  1. Check eerst of je computer verbinding heeft met internet. Die heb je als je deze pagina kan lezen.
  2. Meestal is de oorzaak dat je een verkeerde gebruikersnaam of een verkeerd wachtwoord ingevuld hebt. Doe eerst een snelle check: ga naar www.dse.nl en klik rechtsboven op het woord inloggen. Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en probeer in te loggen. Krijg je direct het zelfde inlogscherm weer terug dan is meestal de combinatie van jouw gebruikersnaam en wachtwoord niet goed. Weet je heel zeker dat het correct is wat je hebt ingevuld? Probeer dan een van de onderstaande tips.
  3. Het kan ook zijn dat je achter een te streng geconfigureerde firewall zit (hardware van b.v. je internetmodem of software van een beveiligingspakket) of achter een te streng geconfigureerde proxy van je internetprovider. Kijk of je dat even kunt uitschakelen om te zien of dat de oorzaak is.
  4. Let erop dat je de gebruikersnaam (= jouw accountnaam) precies hetzelfde intypt zoals je hem bij het aanmaken van het account hebt opgegeven. In een gebruikersnaam komen nooit hoofdletters of vreemde tekens voor. Als je gebruikersnaam b.v. klaas93 is typ je die naam precies in en niet als 'Klaas93'. En let ook op het volgende: als jouw emailadres klaas93@dse.nl is, dan is jouw gebruikersnaam klaas93 (dus zonder die @dse.nl).
    Ook voor het wachtwoord geldt dat alle tekens exact moeten kloppen, waarbij je moet weten dat in het wachtwoord wel vreemde tekens en hoofdletters mogen voorkomen.
  5. Het is ook belangrijk dat je webbrowser 'cookies' toestaat. Check eventueel hier of je browser dat toestaat. Zonder cookies blijf je steeds terugkomen in het inlogscherm.
  6. Lukt dat allemaal niet, check dan of jouw account wel bestaat door te kijken of deze url het doet: https://www.dse.nl/~jouwgebruikersnaam (vul daar in kleine letters jouw gebruikersnaam in)
  7. Vindt jouw browser die pagina niet, dan bestaat jouw account niet (meer). Het account kan b.v. door inactiviteit verlopen zijn, door jezelf of door ons om een andere reden verwijderd zijn (meer info).
  8. Werkt die link wel, dan is de kans groot dat je wachtwoord niet klopte bij het inloggen op MijnAccount. Vraag een nieuw wachtwoord aan. Check voor alle zekerheid eerst nog even of je niet per ongeluk de "Caps Lock" op je toetsenbord had aanstaan...


De url van deze specifieke vraag is http://www.dse.nl/helpdesk/question.php?id=124

Voor een volledig overzicht van vragen & antwoorden: => ga naar de helpdesk-pagina's