registreren | inloggen
Gebruikersnaam Wachtwoord

Server afgelopen weekend down

Helaas is de server afgelopen weekend down gegaan. We hebben hem nu gelukkig weer aan de praat. Omdat de server tevens ons communicatiekanaal is konden we onze gebruikers ook niet op de hoogte brengen van de storing. Onze excuses voor het ongemak.

Wel jammer dat onze mooie uptime (tot begin vorige week bijna 100%) nu een stuk lager is geworden. Dikke pech :-(
Er is in ieder geval geen mail verloren gegaan. Alle mail zal nu weer met enige vertraging vanzelf binnen komen.

update 21.36: we zijn nu bezig om een voorraad van 39.000 mails af te leveren. Dat kost het nodige zweetwerk van onze server die daar nog diverse uurtjes mee bezig zal zijn ...

Gelukkig doet hij het weer ,

Gelukkig doet hij het weer , maar het was wel vervelend dat hij het niet deed.

succes verder en hopelijk is het in de toekomst te voorkomen.

Extra communicatie?

Dat zullen vast meer mensen gedacht hebben. Als onze gebruikers DSE een reserve server cadeau doen dan zou die in dit soort noodgevallen ingezet kunnen worden om via een simpele tijdelijke homepage iedereen te informeren over de storing.

Overigens mogen we onze technische DSE vrijwilligers wel dankbaar zijn dat ze er zoveel vrije tijd in hebben gestopt om de zaak weer aan de praat te krijgen.

betaald balen...

Veel betaalde servers gaan ook down... en geregeld heb ik geen verbinding ondanks een betaalde provider, en die doet alsof er niet mis was... ik denk er hierdoor juist over om wel te gaan betalen (een donatie te doen aan DSE) zodat ze wat meer (nóg meer) continuïteit kunnen bieden.
Huub

Schande?

DSE wordt draaiend gehouden door vrijwilligers in hun vrije tijd. Verder is alles gratis op onze digitale stad. Zoals je kunt lezen hebben ook de vrijwilligers er de pest aan dat deze storing, de langste in de DSE geschiedenis, zo lang geduurd heeft. Maar soms kun je door overmacht niets doen. En als laatste je hoeft geen gebruik te maken van onze faciliteiten. Dus hoezo schande?

Extra Server

Laat me even weten welke specs nodig zijn voor de server dan kijk ik of ik iets kan doen. Technisch is het eenvoudig om een "noodserver" in te richten die minimaal kan laten weten dat de site down is. Ook zijn er hulpmiddelen om remote de server over te nemen ondanks dat je er met remote tools (RDP/xserver) niet bij kan. Denk aan DRAC of Remote Insight.

erg lang down

jee dat was wel erg lang down van vrijdagmiddag tot maandagavond. Hebben jullie er ook heel het weekend aan moeten klussen om het weer online te krijgen of was er pas maandagavond weer een vrijwilliger beschikbaar om de bool aan te zwengelen?

hehe

die mails komen ongetwijfeld.
Er staat een queue van ruim 3 dagen te wachten inclusief een dikke kluif spam. Dat kost wat tijd en server-capaciteit om dat nu naar binnen te halen en af te leveren....

alle mail is binnen

Dinsdagochtend vroeg zijn alle wachtende mails van de afgelopen dagen volledig verwerkt en afgeleverd!

erg lang down

Inderdaad. Het was extreem lang. En dat zijn jullie niet gewend van DSE.
De storing trad echter op na bedrijfstijd van het serverpark waar onze server staat.
Normaal kunnen we remote de server weer aan de praat krijgen maar dat lukte nu dus niet.
We konden er helaas pas vandaag fysiek weer bij...
Gelukkig doet ie het weer. Wel jammer dat onze mooie uptime (tot begin vorige week bijna 100%) nu een stuk lager is geworden. Dikke pech :-(

server down

Hallo allemaal, gelukkig is alles weer werkend en vermoedelijk heeft dat enige vrijwilligers enige kostbare vrije weekend uurtjs gekost.
Zelf heb ik geprobeerd via de voormalige iae , die dse host, wat informatie over het probleem te vinden maar helaas was daar niets te zien. Een idee zou dus kunnen zijn om via hun ons problem bekend te maken, verder misschien via een pagina van het ED of welke andere sponsors die we hebben. Graag zou ik en misschien anderen ook wel willen weten wat voor storing het was en hoe het opgelost is.
Verder niks dan lof voor de vrijwilligers die zich dit weekend extra ingezet hebben om DSE weer in de lucht te krijgen. Groetjes Guus

informatie via sponsor

Uiteraard vond ik het ook vervelend dat de server down was, maar dat gebeurt nu eenmaal soms en bij voorkeur op momenten dat je er niets aan kan veranderen. Het meest vervelend was inderdaad de onzekerheid over wat er gaande was en wanneer er zicht op herstel was. Het lijkt mij dan ook een zeer goed plan om te kijken of dit soort informatie via pagina's van een van de sponsors toch gegeven kan worden. In ieder geval bedankt voor al het werk dat het ongetwijfeld gekost heeft. Nu nog even wachten op de binnendruppelende email.

Heel vervelend

Heel vervelend zo'n storing en niet weten wat er aan de hand is.
Ik had net een inschrijving voor mijn studie gepost en verwachtte daar veel reakties op. Tot nu toe nog geen mails ontvangen. En mijn verstuurde mails zijn ook nog niet aangekomen. Twee en een halve dag is te lang.
P.S. Ik zit zeker al 8 jaar bij DSE en heb tot nu toe weinig problemen ondervonden.

bedankt

Mannen en vrouwen van dse bedankt,
zoals zovelen heb ook ik in onzekerheid gezeten!
maar gelukkig, we zijn er weer!!!!

Blijdschap

Inderdaad, hardstikke bedankt voor het fixen. Ik had nooit geweten dat het in onzekerheid van mail zitten zo vervelend is!

Hopelijk komt dit niet vaker voor!

Hulde!

Ja, vervelend dat DSE zo lang uit de lucht was, maar kan gebeuren! Ondanks dat er geen berichtgeving over was, zag ik in mijn verbeelding al horden vrijwilligers tot diep in de nacht zitten zweten, vrouw en kinderen in onzekerheid in een leeg huis achterlatend.... Dus hulde aan iedereen die hier geheel vrijwillig hard aan heeft gewerkt!
Wat nou, schande?

Geweldig gedaan!

Lof voor het doorzettingsvermogen en de inzet (lees: opoffering) van de vrijwilligers die vandaag de hele dag gedebugged hebben.

oorzaak

Hebben jullie enig idee wat de oorzaak was?
Maar gelukkig is hij weer in de lucht.

Ja die mail zit er ook bij. D

Ja die mail zit er ook bij. De volgorde waarin het binnenkomt zal niet netjes chronologisch zijn overigens :-) Dan weet je dat alvast.

Server down

Tja, het was in ieder geval wel makkelijk als je ergens kon zien wat er aan de hand was...

Blij dat het weer werkt. Bedankt!

Digitale Stad Eindhoven zorgt nu al jaren voor goede 'hosting'. Helaas ging het mis en duurde het wat langer dan men zou willen voordat het euvel gefikst was. Ik wil hierbij in ieder geval allen bedanken die ervoor zorgen dat mensen zoals ik (weer) gebruik kunnen maken van de DSE-faciliteiten.
Bedankt.

Simon van der Beek

Complimenten voor de vrijwilligers!

Ook ik vond de deur van DSE gesloten, maar ik mail via een ander kanaal. Dus ik was niet zo gedupeerd. Toch sluit ik me volledig aan bij degenen die waardering hebben uitgesproken voor de inzet van de vrijwilligers die deze site draaiende houden en die nu wel een bijzonder druk weekend gehad zullen hebben.

alternatief bij storing

gelukkig heb ik nog steeds een emailadres bij hccnet. Als ik daarvan mail binnenkrijg weet ik dat het niet aan mijn computer ligt en dat is altijd een hele geruststelling. Ik moest alleen even de belangrijke contacten op de hoogte stellen. Toch ben ik met jullie blij dat het probleem is verholpen.

Ups and Downs

Tja, doordat we zo gewend waren dat alles bijna altijd werkte was dit natuurlijk even wat minder. Blijkt maar weer eens hoe afhankelijk we zijn geworden van de techniek. Vroeger kwam het veel vaker voor dat een computer bleef hangen. We zijn tegenwoordig dus eigenlijk heel erg verwend, omdat het zo goed gaat. Al met al zijn complimenten dus meer aan de orde dan klagen over dat het deze ene keer zo lang heeft geduurd. Alle vrijwilligers bedankt!

systeem down

Shit happens!
verder alleen maar respect voor de services van DSE. Ga zo door met de uitstekende dienstverlening!!
groet van een tevreden klant.

downtime

Nou ik heb ook stevig zitten tandenknarsen en via andere wegen mailcommunicatie geimproviseerd, maar ja een uptime als die van DSE vind je nauwelijks bij betaalde providers, dus waar praten we over? We hebben het over het beste internetbedrijf van Nederland: DSE!

Tijd voor minimaal een nominatie voor de Broos van Erp prijs. Of een stevige steun in de rug door Brainport. Om maar eens wat te noemen. Kan het Stimulus logo worden vervangen door dat van Brainport! Daarmee kunnen we dan ook een *engelstalige digest* maken en onderhouden.

Keep up the spirit when the server is down,
and have server up when the spirit is down.
(tamelijk tot zeer vrij naar Robert Pirsig)

online in de late uurtjes

Ik zie dat er wel een record aantal gebruikers op deze tijd nog actief is. Heb je wel in de gaten dat het al 1 uur is?? De servertime loopt nog niet synchroon hoor ;-)

weer bij de tijd

Bedankt voor je opmerking, hij loopt weer in de pas.

50euro donatie

Ik heb een 50euro donatie gemaakt om jullie te helpen.
Als er geen emails verloren waren dan vind ik het geen ramp.

de techniek heeft soms zijn eigen weg.

Hallo mensen,helaas zijn er veel mensen met onbegrip,deze mensen maken schijnbaar ook geen fouten en zijn de perfecte man.
Nou laten we gewoon onze kop houden en doorgaan met de goed draaiende server,in de techniek kan er altijd iets kapot of mis gaan,
Daar kun je helaas niets aan doen,waar je wel wat aan kunt doen is: Even je hoofd anders om en denken het is niet anders,tuurlijk kan ik even zonder pc,tuurlijk kan ik even zonder de mail,ik ga lekker eens naar buiten in de zon. ik wil er mee zeggen mensen,jank niet zo gauw om de dingen die fout gaan, maar denk er eens aan hoe lang het wel is goed gegaan.