registreren | inloggen
Gebruikersnaam Wachtwoord

Operating System upgrade donderdag 17 mei en deel 2 op maandag 28 mei

Wegens een Operating System upgrade op donderdag 17 mei is de server van Digitale Stad Eindhoven onbeschikbaar van 10:00 tot 12:00. Excuses voor het ongemak.

Update: het tweede deel van de upgrade vindt plaats op 2e Pinksterdag.

Status update

De upgrade is voorspoedig verlopen. Rond 11:45 was de Digitale Stad weer in de lucht. Er wordt op dit moment nog druk gewerkt om de laatste puntjes op de I te zetten.

ftp laatste puntje?

naar ik aan neem is een van de laatste puntjes het weer kunnen uploaden (ftp server)?

alle begrip voor onderhoud... jammer dat dan niet tijdelijk het verkeer over een 'reserveserver' kan lopen...

werkt weer..

13.37 uur... ftp werkt weer...

ftp... doet t weer

FTP werkt bij ons nog niet... Maar na uitschakelen SFTP weer wel!

SFTP problemen?

Wat is het probleem precies met SFTP?

SFTP

Als ik SFTP inschakel in Dreamweaver krijg ik server/inlog fout. Als ik SFTP uitschakel en passive FTP inschakel doet alles het goed.
Ik heb diverse instellingen geprobeerd. Nieuwe pogingen ca 11:52 uur vandaag (user MAD)
In het Mac FTP programma Fetch doet SFTP het echter wel!

WebMail doet het ook weer

Na de upgrade bleek WebMail niet te werken. Blijkbaar zaten er in het nieuwe OS wat verbeteringen waardoor de scripts vastliepen. Is ook gerepareerd nu.

Base systeem upgrade, deel 2

> Update: het tweede deel van de upgrade vindt plaats op 2e Pinksterdag.

Dit is nu gedaan, DSE is van FreeBSD 4.10 via 5-STABLE (>5.5) naar 6-STABLE (>6.2) geupgrade. Dit is het operating systeem, de programma's die DSE gebruikt die niet standaard bij FreeBSD horen (voornamelijk uit de ports tree) moeten nog geupgrade worden, en dat zijn er ongeveer 300. Dat is voor een volgende keer.

Weblog

De weblog is niet vooruit te branden (langzaam). Na het toevoegen van een nieuw artikel krijg ik opnieuw het inlog scherm. Het nieuwe artikel is nergens meer te bekennen.

Ik hoop dat dit probleem snel verholpen is.

Groeten, Rob Biesters

Zojuist getest

Het zou kunnen dat door de mail-achterstand het systeem even wat trager was. Ik heb het zojuist getest en geen problemen geconstateerd. Mogelijk is er wat anders aan de hand? Dan graag je vraag per mail sturen naar helpdesk@dse.nl.