registreren | inloggen
Gebruikersnaam Wachtwoord

 
DSE vraag & antwoord

Hier is de geselecteerde vraag en het antwoord:


Categorie: website

VRAAG: Melding: Website tijdelijk niet beschikbaar!

ANTWOORD:
Jouw site mag best veel bezoekers trekken. Maar het kan ook te gek worden. Als je grote populaire bestanden op je site hebt staan die heel veel gedownload worden, veroorzaak je overlast bij andere DSE-sites die door jouw drukte wellicht moeilijker bereikbaar worden.
Daarom grijpen wij geheel geautomatiseerd in als jouw site teveel dataverkeer genereert. De toegang tot jouw site wordt dan tijdelijk geblokkeerd totdat een bepaalde periode verstreken is (maximaal één week). Neem ondertussen maatregelen om het dataverkeer te beperken. Je kan dan denken aan het verwijderen of het verkleinen van de grote bestanden.

Iedereen kan zien hoeveel een bepaalde gebruiker op dat moment aan dataverkeer genereert:
  http://www.dse.nl/~gebruikersnaam/throttle-status  (vul natuurlijk een echte gebruikersnaam in).
Voorbeeld: de status van de gebruiker 'ideler'.
Is jouw website tijdelijk geblokkeerd dan kun je aan de "tijd verstreken" (d+hh:mm.ss) zien hoe lang je nog moet wachten voordat de website weer open gaat. Zodra de "tijd verstreken" op 7 dagen staat is jouw site weer beschikbaar en begint de teller voor het dataverkeer weer vanaf nul te lopen.

Op dit moment staat de standaard limiet voor dataverkeer op maximaal 100MB per week. Is dit voor jou aantoonbaar te weinig en is jouw site van groot belang voor de regio Eindhoven, dan kan je met een gemotiveerd verzoek om een hogere limiet vragen bij helpdesk@dse.nl. In geval van ongewenst dataverkeer (die niet voldoet aan de doelstelling van DSE) kan er door DSE ook een lagere limiet ingesteld worden.


De url van deze specifieke vraag is http://www.dse.nl/helpdesk/question.php?id=176

Voor een volledig overzicht van vragen & antwoorden: => ga naar de helpdesk-pagina's